Škola bez poražených
kurzy pro učitele a pedagogické pracovníky
Kurz začne 22.10.2024 v 17h ZŠ Lyčkovo náměstí 460/6, Praha 8
Zakladatelem tohoto mezinárodně úspěšného programu je Thomas Gordon -klinický psycholog (1918-2002), který byl v letech 1997-9 nominován na Nobelovu cenu míru.
Je označen za průkopníka v oblasti výuky komunikačních dovedností a metod řešení konfliktů.
Spolupracoval s Carl Rogersem představitelem humanistické psychologie, který byl jeho profesorem a mentorem. Postupně vytvořil tři kurzy.
Čím méně času strávíte řešením problémů s kázní a kontrolou, tím více času vám zbývá na vyučování a učení. Co vám pomůže v tom, stát se efektivnějším učitelem? Osvojení si praktických dovedností pro efektivní komunikaci. Ve škole totiž 50-90% času se jako učitelé účastníte mezilidské komunikace.
Sedm dovedností, které se v kurzu naučíte:
Dnes již víme, že pro úspěšný a především spokojený život nám neslouží IQ, ale emoční inteligence. V dnešní době, kdy spousta lidí pracuje ze svých domovů a ne kanceláří, nemají nad sebou žádného šéfa nebo šéf sedí na druhé straně světa, je potřeba v lidech zvyšovat zodpovědnost. Pro dnešní děti jsou socio emoční dovednosti téměř nutností. Existuje nějaký program, aby na tohle děti připravil? Jsou děti vedené tak, aby dělali co je baví a měli zodpovědnost, aby nečekaly na příkazy a pracovaly i když nejsou pod kontrolou?
Gordonův model podporuje čtyři sociální dovednosti 21.st jako je kritické myšlení, komunikace, spolupráce a kreativita a zároveň pět základních oblastí emoční inteligence: sebeřízení, sebeuvědomění, sociální povědomí, vztahové dovednosti a zodpovědné rozhodování. V kurzu T.E.T. se účastnící pro rozvoj a podporu každé z těchto oblastí naučí jednu i více dovedností.
Kurz je vhodný pro učitele MŠ, ZŠ, SŠ, VŠ. „Učitelé se naučí dovednosti a procesy potřebné k vytvoření životaschopné demokracii ve třídě. Naučí učitele, jak za spoluúčasti všech ve třídě, včetně učitele, stanovit pravidla, která budou všichni dodržovat. Kurz taktéž učitelům nabídne uskutečnitelné alternativy k autoritativnímu používání moci. Zaměřuje se na konkrétní a praktické věci, jež mohou učitelé ve třídě každý den dělat a říkat, nikoliv na abstraktní pedagogické koncepty.“
Kurz Škola bez poražených (T.E.T.)