
Sdílejte své obavy, starosti, problémy ale i radosti a úspěchy.
Jsem tu, abych vám naslouchala, hýčkala vás a opečovala vaši duši.
Zažíváte pravidelně situace, kdy se sejdete s někým blízkým a chcete mu vyprávět své obavy a starosti, ale i úspěchy a radosti?
Dostává se vám pochopení a přijetí?
Možná jste dostala i to, co jste nechtěla:
rady
kritiku
poučky
nepřijetí
zlehčování
nepochopení

Potřebovala jste jen vyslechnout, ale zůstala jste na to sama. Nakonec jste si možná řekla, že příště už se takhle svěřovat nebudete.
Naslouchání je jedna z nejdůležitějších komunikačních dovedností. Bohužel je v dnešní době velmi opomíjená. To, s čím se běžně při rozhovorech setkáváte, jsou komunikační bloky. Úplně zastaví rozhovor a vy už nemáte chuť mluvit dál.
Jak naše rozhovory běžně vypadají?
Partnerovi nebo kamarádce se zmíníte, že jste měla nepříjemný rozhovor se šéfem, který vám dělá problémy při návratu z rodičovské dovolené. Chce vám změnit náplň práce a snížit peníze. Nejradši by místo vás vzal někoho jiného. Vy se ale do práce vrátit chcete.

Reakce může vypadat takto:
„No tak, nic si z toho nedělej. To zažívá skoro každá ženská, co se chce vrátit do práce. Ono to nějak dopadne, uvidíš.“

Přitom jste potřebovala slyšet:
„Teda, ty se tak moc chceš vrátit do práce a on ti hází klacky pod nohy. To musí být frustrující, možná to vnímáš i jako ponížení.“
Nebo si voláte s rodiči a zmíníte se, že se vaše děti v poslední době hodně hádají, tahají se o věci a nevydrží si spolu hrát. Vy se je snažíte stále dokola korigovat. Vlastně nevíte, proč se tak hádají, ale jste z toho vyčerpaná.

Reakce může vypadat takto:
„Co bys čekala od dětí, přece se nemůžou neustále chovat spořádaně. Vždyť jsou to naši andílkové, ty jsi moc přísná.“

Přitom jste potřebovala slyšet:
„Jak to říkáš, vnímám, že jsi ve velkém stresu. Poslouchat neustálé hádky je asi nepříjemné. Kdybys věděla, co se mezi nimi stalo, ulevilo by se ti.“
Proč si neumíme navzájem naslouchat?

Lidé totiž:
- touží po tom, aby jim někdo naslouchal
- rádi mluví o sobě
- si tvoří mosty, aby je vaše téma dovedlo k tomu jejich
- dávají nevyžádané rady, nabízejí nechtěná řešení
- nedokáží číst ve vašich emocích
- těžko přijímají ostatní takové, jací jsou
- často postrádají empatii
- málokdy umí skutečně naslouchat, i když po tom sami prahnou
Co to je aktivní naslouchání?

Aktivní naslouchání je terapeutická dovednost, která lidem především pomáhá vyřešit jejich problémy. V rámci společného rozhovoru dojde k utříbení myšlenek a nalezení odpovědí na otázky sama v sobě.
Co díky aktivnímu naslouchání získáte?
Především docílíte veliké úlevy ať se momentálně nacházíte v jakékoliv fázi vašeho života. Získáte moji plnou pozornost a budete si moci s klidnou hlavou udělat přehled toho, co se ve vašem životě právě odehrává. Prostřednictvím naslouchání si sama dojdete k řešení situací, které vás trápí. Protože každý je zodpovědný za řešení svého problému a jen on sám má potřebné informace k tomu, aby tak učinil. Ocitnete se v bezpečném prostředí bez hodnocení, kritiky a souzení.
Jak aktivní naslouchání probíhá?
Náš rozhovor se může uskutečnit osobně nebo on-line.
Já, jako naslouchající si „vymažu ze své hlavy úplně všechno.“ To proto, abych vás neovlivňovala svými zkušenostmi a osobním životem. Také se na vás potřebuji dokonale napojit. Během rozhovoru používám přijímající jazyk. Pouze v přijetí je ta skutečná síla pomoci druhému. Ve chvíli, kdy se člověk cítí přijímán, otevírají se mu dveře do svobodného, bezpečného prostředí. Tam se může měnit, růst, rozvíjet a řešit své problémy. Když vám budu naslouchat, budete se cítit lépe, vnímat přijetí a budete mít chuť rozhovor dál rozvíjet. Uvědomíte si své pocity a zorientujete se v celé situaci. Pokud bude ten správný čas, najdete si během naslouchání svoje řešení nebo alespoň najdete možné cesty jak svou situaci vyřešit. Může se stát, že řešení nenajdete. Určitě se ale posunete o kousek dál. Pocit přijetí vás uvolní, naplní důvěrou a dodá vám sílu.
Cena za individuální naslouchání:
550Kč
30 minut
1100Kč
60 minut
- když potřebujete vyřešit nějaký problém
- jste pod vlivem silných emocí
- nemůžete se rozhodnout mezi různými variantami
- potřebujete si ujasnit myšlenky
- ráda byste si naplánovala kroky pro své podnikání nebo životní změnu a nevíte, kde začít
- chcete si vyčistit hlavu od pracovní zátěže
- řešíte těžkou situaci v rodině s dětmi
- máte potřebu sdílet své obavy, strach, frustraci
- ráda byste sdílela vaše úspěchy
- ráda byste se cítila pochopená a přijímaná se vším, co k vám patří
- nechcete slyšet rady, řešení, kritiku ani hodnocení
Podpořím vás porozumět sobě i druhým lidem

Jsem člověk se srdcem na dlani, nastraženýma ušima a polozavřenou pusou. I když miluju komunikaci a společnost, nejsem zrovna bavič společnosti ani vypravěčka vtipů. Zpočátku si vždy v tichosti nacítím atmosféru okamžiku a lidí kolem, pak se postupně přidávám do konverzace.
V období dospívání jsem nikdy moc nemluvila o sobě. Bála jsem se, že budu nudná anebo plácnu nějaký nesmysl. Zato o druhých jsem se toho dozvěděla hodně. Někdy mě to pěkně štvalo! Hodně lidí se mi svěřovalo, ale já žádnou vrbu neměla. A tak jsem poslouchala a poslouchala. Někdy to bolelo. Jindy mrzelo. Došlo i na úsměvné až absurdní situace. Neustále jsem někoho poslouchala, ale já sama jsem se cítila nevyslyšená a nepochopená.
Když přišli na svět moje děti, stala jsem se lektorkou komunikačních dovedností “bez poražených” Thomase Gordona. Objevila jsem kouzlo empatické a reslektující komunikace. Momentálně pracuji s rodiči, podnikatelkami a pedagogy. Konečně naslouchám smysluplně a ráda. Nyní můžu naslouchat i vám.
Mým cílem není řešit hluboká traumata nebo jiná vážná témata. Nejsem psycholog ani psychoterapeut. Jsem tu pro vás, když vám vaši blízcí nenaslouchají, nemáte se komu svěřit a máte problém a nevíte za kým jít.
Jaké jsou zkušenosti mých klientek?



