Obsah kurzu po jednotlivých setkáních

Setkání 1. – POROZUMĚNÍ EFEKTIVNÍMU RODIČOVSTVÍ

  • vzájemné seznámení
  • nastavení osobních cílů pro celý kurz
  • seznámení s metodou Okno chování

Setkání 2. – UČENÍ SE POMÁHAJÍCÍM VZTAHŮM

  • rozpoznání, kdy má naše dítě problém
  • seznámení a praktický nácvik dvou funkčních metod – pasivní naslouchání a aktivní naslouchání
  • rozpoznání nefunkční komunikace – 12 bloků v komunikaci

Setkání 3. – POUŽÍVÁNÍ AKTIVNÍHO NASLOUCHÁNÍ V PRAXI

  • kdy a jak používat aktivní naslouchání
  • kdy aktivní naslouchání nepoužíváme
  • nejčastější chyby při aktivním naslouchání
  • jak používat pomáhající vztahy s batolaty a malými dětmi

Setkání 4. – KONFRONTACE S NEPŘIJATELNÝM CHOVÁNÍM

  • pojem přijatelné/nepřijatelné chování
  • představení myšlenky efektivního sebevyjádření a nácvik v praxi
  • „Já-sdělení“ – představení funkční konfrontace, základní nácvik

Setkání 5. – POUŽÍVÁNÍ „JÁ-SDĚLENÍ“ V PRAXI

  • procvičování konfrontujících „Já-sdělení“ a přeřazování na aktivní naslouchání
  • 3 části konfrontujícího „Já-sdělení“
  • typické chyby během „Já-sdělení“
  • úprava prostředí a zóna bez problémů
  • zhodnocení kurzu v polovině

Setkání 6. – VYŘEŠENÍ KONFLIKTU

  • vysvětlení pojmu konflikt
  • představení metody I, II a III
  • problémy při používání metody výhra-prohra
  • výhody a nevýhody Metody III při řešení rodinných konfliktů

Setkání 7. – POUŽÍVÁNÍ METODY III

  • 6 kroků Metody III detailně
  • rozlišování mezi potřebou a řešením
  • procvičování Metody III
  • jak používat Metodu III s malými dětmi

Setkání 8. – ŘEŠENÍ STŘETU HODNOT

  • porozumění podstaty hodnot a jejich role při řešení konfliktů
  • barometr hodnot
  • neefektivita síly a hrozby při řešení střetu hodnot
  • model řešení problému střetu hodnot
  • uzavření kurzu P.E.T.